lördag 5 februari 2011

Kompis

Så är den då färdig, den nya ´gurumisen som snart ska flytta till östra sidan av ön. Jag kallar den Kompis för jag tycker att den är en snäll och varmhjärtad figur som jag vet kommer att göra sitt yttersta för att bli en bra kompis åt den lille/lilla.



Eftersom det fortfarande blåser snålt ute är Kompis utrustad med en gosig slipshalsduk i en härlig chokladbrun färg. Den går att ta av om bebisen så vill.


Kompis tyckte att det var lite pinsamt att bli fotograferad, men jag stod på mig och jag tycker att bilderna blev ganska bra. Belöningen efter fotograferingen blev marmeladgodis som Kompis älskar :)
Efter fotograferingen gjorde jag ett tappert försök att städa upp lite i min kaotiska pysselhörna och sortera upp mina garnnystan och då hjälpte Kompis till. Eller, ja, hjälpte till och hjälpte till... satt mest och rapade marmeladgodis, men ändå.



Jag insåg att jag behöver få ordning på min förvaring och att det saknas hyllor och korgar. Jag skulle verkligen behöva ett eget pysselrum där jag kunde bre ut mig och få upp saker och ting utmed väggarna. Min pysselhörna svämmar över.

Nåväl, det blir sorgligt att skiljas från Kompis, vi har verkligen blivit just kompisar. Så jag hoppas att han/hon (jag vill inte könsbestämma min vän, det får bebisen göra) kommer att bli älskad dit han/hon kommer och att bebisen får stor glädje av sin vän. Vem vet, de kanske blir ett strävsamt par. Jag önskar i alla fall Kompis lycka till i det nya hemmet!

Kalopsen puttrar på spisen, passar på att bläddra i två pysselböcker jag lånade på biblioteket idag, i kakelugnen brinner det och utanför blåser det friska vindar. Kvällen kommer att ägnas åt Melodifestival, stickning (Jesper har beställt en halsduk) och lördagsgodis. Livet kunde vara sämre :)

Kram!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar